GingerSnaps

Småkakor i sann julanda. Hört om det då i amerikanska serier eller filmer, så jag antar att det är just från USA men kan visst ha fel. Detta är en sån kaka som man antingen älskar eller hatar och jag fullkomligt älskar dom, och det tror jag att ni kommer oxå :D
Ingredienser:
  • 75 g smör/margarin
  • 1,5 tsk salt
  • 1,5 dl socker
  • 1 ägg
  • 3 dl mjöl
  • 1 tsk bikarbonat
  • 2 msk färsk riven ingefära eller pulver
  • 3/4 dl ljus sirap
Sätt ugnen på 175 grader.
Rör smör och socker mjukt.
Vispa ägget med sirapen i en annan skål.
I en tredje skål blandar du mjöl, salt, bikarbonat och ingefära.
Blanda samman allt till en smidig kaksmet och rulla till små bollar.
(ungefär 1,5 cm)
Rulla bollarna i strösocker och lägg på bakplåtspapper.
Grädda i 8-10 min.
Rekomenderas helt klart, snabbt lätt och fruktansvärt gott :D
Ett utmärkt tillskott till resten av julens goda! :D

Kommentarer
Postat av: susanne

Vi ska snart göra mer ang renovering så håll utkik..

Hallen ska tapseras med... dessutom ska lister komma upp där uppe o eletrikern ska komma

2011-12-27 @ 18:57:40
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0