Ugnsbakad lax med potatismos

Första gången jag testade och det blev helt perfekt, så tyckte även tösen min som jag inte trodde skulle gilla laxen.
Ingrediense: 2-4 pers lite beroende på vem man bjuder:P
  • 1 pkt 4 pack laxbitar
  • ca 1 halv purjolök
  • 2 morötter
  • Potatis
  • mjölk
  • smör/margarin
  • salt och peppar
Hade tanke på att använda vitlöken oxå men skippa den.. (läs glömde hehe)
Lägg en av laxbitarna på aluminiumfolie ringla på lite smör, alt olivolja
lägg på riven morot och purjolök, sal och peppar, gör likadant med alla laxbitarna
och sen stäng igen till ett litet paket så alla gida safter som frigörs inte rinner ut.
Snabbt gjort, in i ugnen på ca 200 grader 40-60 min
Kolla laxen efter 40 min genom att dela på laxen.
Koka potatisen, sen mosa med lite smör och mjölk,
Blanda sen i salt och vitpeppar, spä eventuellt ut moset med mer
mjölk för önskad konsistent
Gjorde även en hollandaisesås på påse hehe, lite citronsaft i såsen piffar till
Bon Apetite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0