Sweet and sour kyckling wook med äggnudlar

Dagens middag till och med, men jag måste erkänna att rätten är bättre med kassler istället för kyckling, och ris är godare men det är nog för man haft den där nudelperioden i sitt liv... Vilket jag tror att vi alla haft någon gång :)

Ingredienser
4 pers

  • Uncle Bens Sweet and sour (med ananas men antar det går med vilken som)
  • 1 burk Mrs Chengs Wokgrönsaker (vilket är morötter, vattenkastanjer, bamboskott och böngroddar)
  • 1/2 burk minimajs
  • 1/2 ananas (piggar upp denna halvfabrikatmåltid)
  • smör eller olja att steka kycklingen i
  • Kycklingfile, efter behag, mina var rätt små så det blev 6 st
  • Nudlar

Dela kycklingfileerna i kuber och stek.
Blanda i sweet sour blandningen och grönsakerna evenuellt lite vatten
beroende på hur du vill att konstistenten (uh stavning? :P) ska vara.

Ja jag vet att korven där i är aningen malplacerad haha
Men treåringen min har sina bestämda tankar på vad man kan
äta och inte äta och jag hade några korvar i kylen så visst kan man ploppa 1 eller 2
av bara farten haha.
Så här ser det ut iallafall, koka nudlar enligt anvisningarna eller ha ris till,
eller varför inte ett gott bröd.

Åtnjutes bäst med pinnar men vanliga bestick går bra det med,
helt klart en smaksak :D

Bon Apetit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0