Den perfekta tårtan?

Inspirationschock!

Minst sagt.
Letar inspiration och godsaker på olika bloggar. Hittat en riktigt mysig blogg med massa tips och oerhört vackra kreationer i form av tårtor mm. Hade verkligen velat börja fixa och dona med sugerpaste, göra vackra blommor och utsmyckningar till både tåtor och kakor, en annan sak jag vill testa göra är maccaroons, ser ju supersmarrigt ut men skulle nog vilja göra dom till någon form av evenemang eller när någon ska firas....
Och tårtor är knappast nått man gör var dag, typ 2 gånger om året snarare haha. Fast jag har stor familj så kanske man skulle ta över allt födelsedagsbakande så hade jag nog varit proffs om två tre år. Ska köpa hem sugerpaste i dagarna och fixa lite. Kan ju göra det "lätt" för och skaffa mallar till blommor och annat pyssel så det kanske jag investerar i.
Vad skulle ni vilja se i bloggen, någon som har några tips på hur en perfekt tårta ska smaka och se ut?
Faschineras över hur duktiga folk är. Allt dom kan komma på. Vad gäller allt egentligen men just bakkonst, detta är ju något jag ser som en hobby, laga mat, baka osv. Älskar det och hade lätt velat haft en cateringsfirma eller varför inte ett fik eller ett bageri.
Tänk att få se något av dom här proffsen när dom gör sina tårtor eller gottebord. Hmm Borde nog kolla youtube, där om nått borde det ju finnas en massa "How to do" klipp.
Kom gärna med tips , som sagt, och ideer om vad ni vill se i denna blogg så ska vi se om jag vågar mig på det haha
Sockerrus Kreation till ett bröllop
Black Lace cookies av SweetSugarBelle
Detta är dom två sidorna jag kollar runt på jus nu:)

Kommentarer
Postat av: susanne

ja jag ville med ha 3 olika innan som symboliserar mej.. så kom jag på att jag kan sätta ihop dem.. o resuktatet blev tinkerbellan på blomman som sällskapas av en geting.. mitt internettnamn e ju tinkerbellan.. mitt namn betyder lilja o jag har kalats för surre hela mitt liv..

2012-02-02 @ 10:07:18
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0