Lasagne

Tant Mias goda lasagne. Det bästa med den är variationen, precis som med alla andra färsrätter.
Denna Lasagne börjades göras dagen innan, eller rättare sagt kvällen innan när dottern somnat haha. Mest pga att jag jobbat sent och inte ätit  sen frukost så jag vart väldans hungrig. Så jag gjorde köttfärssås, med lite doppbröd till, hur gott som helst och det gick snabbt. Gjorde mycket med tanke på morgondagens Lasagne så slapp jag det momentet.
Ingredienser Köttfärs:
  • Fläskfärs  (Går naturligtvis att byta ut mot nöt, bland eller varför inte lamm tex)
  • Kross och pass tomat på tetra, eller burk
  • Överbliven Majs från föregående dag   (Älskar det där med att kunna ha i lite efter smak och sug)
  • Grön paprika
  • Några Champinjoner
  • Vitlök  (Ett måste för min del)
Kryddor: Salt, peppar, spiskummin och oregano  (Paprikapulver är att föredra men hade ingen hemma)

Bryn färsen, krydda, hacka vitlök, i med vitlök, tomat, majs, svamp och paprika, låt puttra en stund, Klart :D

Ingredienser:
  • Köttfärssås
  • Lasagne plattor
  • Bechamelsås
  • Ost (Här en julost som behövde användas )
Värmde min köttfärssås, spädde med lite vatten, redde den lite, (Jag vet motsägelsefullt haha)
Sen varvar man Sås, Köttfärs och sen  Plattor. In i ugnen ungefär 30 min på ca 200 grader.
Läs på förpackningen om pastans tillagningstid. Ta ut lasagnen och riv (MYCKET) ost på om du nu gillar det
och ha gärna på lite oregano eller basilika både för smaken och till syns skull och låt Lasagnen stå i ugnen ca 10 min till, eller tills osten fått lite färg.
Et Voila:D Lite sallad till, hur gott som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0